Random post

Home » » Spy Bahaya Pada Telefon Pintar Anda Dan Cara Disable

Spy Bahaya Pada Telefon Pintar Anda Dan Cara Disable


Seorang penyelidik keselamatan menyiarkan video yang memperincikan perisian tersembunyi yang dipasang pada telefon pintar yang merekod pelbagai butir butir mengenai aktiviti pengguna '.

Dalam video selama 17 minit yang di upload Isnin lalu di YouTube, Trevor Eckhart menunjukkan bagaimana perisian yang dikenali sebagai IQ Carrier merakam setiap mesej teks, carian Google dan nombor telefon yang ditaip ke atas pelbagai jenis telefon pintar - termasuk HTC, Blackberry, Nokia dan yang lain lain .

Perisian ini sentiasa berjalan apabila sistem operasi Android sedang berjalan dan pengguna tidak dapat berhenti, Eckhart berkata dalam video.

"Kenapa ini tidak opt-in dan mengapa ia begitu sukar untuk sepenuhnya membuang?" Eckhart menulis pada akhir video.

Dalam pos tentang IQ Carrier di laman web beliau, Eckhart dipanggil perisian "rootkit," istilah keselamatan untuk perisian yang berjalan di latar belakang tanpa pengetahuan pengguna dan biasanya digunakan dalam perisian yang berniat jahat.

P/S iPhone dah pasti ada benda ni..cara cara nak disable :

1. Go into Settings.
2. Go into General.
3. Go into About.
4. Go into Diagnostics and Usage.
5. Click "Don't Send." On the chance that your iPhone does indeed have Carrier IQ installed, the information it is gathering will no longer be sent to Apple.



0 comments:

Post a Comment

Fb Like

Followers

Blogged.my